top of page
  • תמונת הסופר/תHadas Shezaf

מה זה Data Visualization

העולם מלא דאטה - אנחנו חיים בעידן מהפכת המידע. כולם מדברים על Big data, data science, data analysis וחישוב ענני. אנחנו נחשפים לכמות עצומה של מידע כל יום. מידע הוא הנכס החשוב ביותר של הרבה חברות. נתונים הם כח, ומספרים, אם מציגים אותם נכון, יכולים להטות את הכף, להחליף ממשלות, לרכוש לקוחות, להשיג השקעות ולהזיז את המחט.


מקור: tableau.com


ובמקביל אנחנו אנשים ויזואליים

תמונה שווה אלף מילים, אמר אינשטיין, וצדק.

אנחנו חיים בעולם ויזואלי - אומנות, סרטים, טלויזיה פרסומות כולם מושכים את העין שלנו, שלא לדבר על הגלילה האינסופית שלנו באפליקציות כמו פינטרס ואינסטגרם. מחקרים מוכיחים שאנחנו מפרשים אלמנטים ויזואלים פי 60,000 יותר מהר מטקסטים ומספרים.




דאטה ויז

תחום ה-Data Visualization או כמו שאני אוהבת לקרוא לו דאטה ויז, נולד כדי לעזור לאנשים להבין בקלות את הדאטה (למה אני קוראת לתחום כך תוכלו לקרוא כאן). הרעיון הוא לקחת את המספרים, את הטבלאות הארוכות ולייצר מהן סיפור ויזואלי פשוט ברור וממוקד. במקום להראות טבלה עמוסה במספרים, אנחנו מגישים גרף פשוט וממוקד ומקצרים את הזמן שלוקח למשתמש או לצופה להבין מה אנחנו רוצים להגיד לו.



שימושים

דאטה ויז מגיע בפורמטים שונים:

  • גרפים

  • תרשימים

  • מפות

  • אינפוגרפיקות

  • דשבורדים

את אלו נמצא בדוחות עסקיים, בעיתונות, במצגות, בדשבורדים של חברות וארגונים, במיצגים אומנותיים, באתרים ממשלתיים ועוד ועוד. בנוסף, הם יכולים להגיע בפורמט סטטי או מודפס, אינטראקטיבי, מושן גרפיקס, וידאו, ואפילו במיצגים ואביזרים פיזיים.


והנה כמה דוגמאות:

פרוייקט אינטראקטיבי שמציג את ההרוגים במלחמת העולם הראשונה


מפה אינטראקטיבית של אתרי אינטרנט בעולם. גודל העיגול מושפע מכמות הטראפיק באתר, ניתן להתמקד במדינה מסוימת.


3. גיוסים של סטאראפים בישראל - בשבוע אחד באוגוסט 2017


bottom of page